31 marca 2012

Wycieczka KMLiM do Nadleśnictwa Olsztynek

W dniu 31 marca 2012r. odbyła się wycieczka do Nadleśnictwa Olsztynek. W wyjeździe wzięło udział 51 osób z Koła Miłośników Lasu i Militariów LOK przy ATW w Olsztynie.Zasięg terytorialny
Nadleśnictwa Olsztynek obejmuje Wzgórza Dylewskie z najwyższym wzniesieniem na Mazurach czyli Górą Dylewską a także część Puszczy Napiwodzko - Ramuckiej, w granicach Nadleśnictwa znajdują się również Pola Grunwaldzkie. My zwiedzaliśmy szkółkę kontenerową i Wzgórza Dylewskie. Na terenie Gospodarstwa Szkółkarskiego „Mielno” zostaliśmy przywitani przez z-cę nadleśniczego Panią mgr inż. Danutą Mikielską oraz inżyniera nadzoru mgr inż. Jarosława Oposa i pracowników obsługujących szkółkę W serdeczniej atmosferze mogliśmy zapoznać się z pracą jednego z najnowocześniejszych w Polsce obiektów produkujących dobrej jakości sadzonki drzew leśnych: sosny, modrzewia, świerka i buku. Na zakończenie spotkania w szkółce zostaliśmy poczęstowani kawą, herbatą i pysznymi drożdżówkami, co dla wszystkich było miłym zaskoczeniem. Następnym etapem wycieczki był wyjazd na Wzgórza Dylewskie, gdzie oprowadzał nas Pan Jarosław Opas. Byliśmy na Dylewskiej Górze - najwyższym wzniesieniu Wzgórz Dylewskich i jednocześnie całej północno-wschodniej Polski. Wysokość 312 m n.p.m. Jest to wzniesienie morenowe, pocięte licznymi wąwozami i porośnięte bukowym lasem od strony wschodniej i północnej. Z Panem Jarkiem przeszliśmy malowniczo położoną ścieżkę przyrodniczą „Góra Dylewska”. Z zaciekawieniem słuchaliśmy o roślinach i zwierzętach występujących na terenie Parku Krajobrazowego Wzgórz Dylewskich, zobaczyliśmy jezioro Sałk, zwane Jeziorem Francuskim. Zwiedzanie Parku zakończone zostało przygotowanym przez leśników ogniskiem. Przy ognisku piekliśmy kiełbasę „francuską”, a Pan Jarek opowiadał nam w dalszym ciągu o lesie i jego mieszkańcach. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się do Hotelu SPA Dr Ireny Eris. Zobaczyliśmy m. in. bazę zabiegową, basen, siłownię, kawiarnie, restauracje, pokoje, tarasy, sklepy. To wspaniały obiekt, leżący na Wzgórzach Dylewskich. Można tam świetnie wypocząć i cudownie /podobno/ odmłodzić się, ale to może już następnym razem.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii.